Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av Förtrollad matte - 7 oktober 2007 13:22


Hopp, så har man varit iväg igen.
Ärtan har fått utstå sin envisa mattes exter idag med.
Ny tävling o inga poäng att ståta med.
Tyvärr så misslyckades vår målsättning idag, även om hon låg kvar på platsen. Men två hundar var uppe och hon såg väldigt obekväm ut. INTE BRA!

Vi fick dem poängen vi förtjänade. Två nollor vart det, på läggandet o ställandet..IGEN..så jäkla surt. Vi körde genom det strax innan o då satt det klockrent men sen på plan ja då sätter hon sig och så fick jag till ett mega dk på ställandet.
Hm, detta tål o funderas på. Hon är ju liksom ingen duvunge längre och har sina ideer för sig emellanåt. Hon ville ju absolut inte ta apporten tidigare men skam den som ger sig (en av dagens 3, 10:or)Men är det jag som gör annorlunda eller...vad?? *sliter mitt hår*

Men något jag tycker är synd är en del saker bedöms väldigt olika.Att alla domare dömer olika är väl ok och det är väl oxå en del av tjusningen med bedömningssporter.
Men då är det väl önskvärt om de håller samma linje över hela startfältet?
Ja så var det iaf. inte idag. Jag är absolut inte missnöjd med mina poäng på något sätt men det var väldigt orättvisa poäng bland de övriga och det tycker jag är lite trist.

Men något som jag reagerade lite för, är kommentaren från domaren att jag gör inte avdrag för att de satte sig lite snett för det är väl det, ni lärt dem. Men hallå??
Ja jag är iaf. nöjd att han drog ett halvt poäng från en klockren inkallning och hopp för att hon touchade i mig när hon svängde in rumpen, RAKT. Det var inte perfekt o då ska hon inte ha en 10:a heller.
Ska vi se något positivt på dagen så var det väl att mannen spikat upp lister runt de mesta av de nya fönstren och att äppelpajen blev supergod :)

Tjolahopp!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards