Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av Förtrollad matte - 3 oktober 2007 22:43

Vaknade med en del migrän som låg kvar sedan igår..det är ett högtryck på väg.Det är ju alltid härligt med fint väder men förbenat jobbigt när huvudet håller på att sprängas under övergångsfasen.
Så jag var inställd på att hoppa över lydnadsträningen idag men eftersom jag missade den i förra veckan så gick jag där o kika på klockan. Efter frukosten jag fick tvingat i mig så kastade jag in oss i bilen.
Ett gott beslut :) Fick en riktigt lyckat pass med Ärtepärten. Gjorde bara korta,korta pass o inget tragglande. Hon gick topp:) !! Härligt!
Låg platsen med en stor gröendael skällandes,hoppandes,brevid  den var iof. uppbunden men det fattade hon säkert inte, det var någon mer som inte brukar vara med oxå. 5min i lugn o ro, härliga avslappnade öron. GOTTGOTT!
Hem igen o  ut i skogen med rådjursklöven utan blod denna gång. Ca. 200m ett par vinklar. Låg ca. 1timme. Hon (trollebus) levde rullan hela vägen till spåret. Sedan var det 100% koncentration hade lite bekymmer i andra vinkeln men löste det fint. En stolt o lycklig Trolla bar hem benet hela vägen.
Gjorde korta släpspår till de övriga som var kvar hemma över tomten.Sch...säg inget högt...de fick gå samma spår  allehopa men de var glada ändå när de hittade klöven o fick kampa lite o smaskegott godis som belöning.
Sen var det Virans tur med agility träning och det var en go träning. Där allt kändes möjligt och att det KAN bli riktigt bra. Något vi bör träna är dock att se till o inte trampa henne(tur att jag var utan skor) Men det gick bra iaf.
Något som var kanon var när de andra hjälpte till att säga nej när hon var på väg att tjuvstarta. Både hon o jag skärpte till oss, gott!!! Kom ihåg detta till framtida träningar.
NU är det natti

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards