Direktlänk till inlägg 26 december 2009

Tokar =)

Av Förtrollad matte - 26 december 2009 23:30

Vilken normalt funtad person ger sig ut mitt i natten i en snöstorm på annandags jul för att tävla lydnad?

Jo naturligtsvis den största dåren av alla (moi) och krullmatte (inte långt efter i dårskap).

När jag gick upp efter allt för få timmars sömn kl.5 så undrade jag vart ovädret var som blivit utlovat men redan efter 45min så ångrade jag mig djupt då det redan kommit 6-7cm blötsnö. Tog bilen och mötte upp krullmatte och hoppade in i hennes varma sköna bil. Sedan blev det att hålla i sig hårt och blunda ändå hårdare för fy vad otäckt det blev på sina håll. (Hoppas inte Kennet klagar på bromshålen i passagerargolvet, de kanske går att täcka över med nån matta el. nåt)

Men fram kom vi iaf. men vi undrade såklart vad vi hade där att göra då vi insett att träningen som vi tänkt oss inte hunnits med i julstöket såklart..
Men vi behöver tävlingsträning så what the heck?

Drog nr.12 och krullslille Nico 16 så vi hamnade i 2:a resp 3:e platsliggningen.
Trolla låg på ytterhörn och behövde inte gå förbi alla hundar vilket bara det kändes som en halv vinst :)
Kopplade loss och la henne gick ut och vände upp då kommer grannhunden till hennes matte... dumdumdumdumdum skräcken kröp i mig..och inte blev den bättre när jag såg någon jycke längre bort i ledet började kika sig omkring med hög hals. Men lilla stjärnan låg tryggt hela tiden och tandvisningen var ju inga problemas. :) Gick bra för lilla Nico oxå..

Lång väntan i blöta skor och kalla fingrar...

Vår tur i manegen.... jag var på väg att vända ut efter linförigheten som var katastrofal. Hon var inte med mig för 5 öre utan var mer intresserad av underlaget och framför allt godiset i detsamma. Jag har ju bestämt mig att inte titta på domaren men just nu var det lite synd att jag inte gjorde det för då kanske jag fått lite mer geist till fortsättningen av progr. Jag var övertygad om att hon nollat linförigheten  men hon fick en 6:a
Nästa moment hade en väldigt lång transportsträcka (ett kom ihåg till fortsatt träning) det var många hundar som la sig innan kommenderingen men hm. Trolla tilllhörde väl inte den kategorin riktigt....fortfarande så lockade den goda godismattan och hon växlar pos och behövde dk för att sätta sig upp =5:a(hm här trodde jag oxa att vi nolla)
Inkallningen 9,5 med avdr. för studs i matte
Ställandet 8,5 ett hm...litet dk med handen(Ja,ja jag var lite ilsk på henne)
Apporten då då...en 5:a !!!!! Jag fattar nada, 3 kommando men jag fick en liten apport så ett kom ihåg för mig är ju att be om en stor och inte bara finna mig i det som ges.
Hopp över hinder 9,5:a (avslut )
Helheten 9:a  Med kommentaren BRA KONTAKT!!! -ÖH, HUR GICK DET TILL?
I vilket fall så räckte det precis till ett 1:a pris och lyckan var total :)

(Hade lite dåligt samvete över att jag varit så sur på henne)

Krullmatte gjorde oxå bra ifrån sig och tog ett 1:apris med Nico i 1:an och ett 1:a pris i 2:an med Cosmos. SUPER GRATTIS!!!!!

En sån härlig dag =D Ännu bättre blev den när värmen återkommit i kroppen och vi fick firat lite ;)
Men den största presenten var nog att Trolla hade lite svårt att äta sin frukost VILKET ALDRIG INTRÄFFAT FÖRUT och det följer precis modellen över dräktiga tikar :)

 
 
Ingen bild

Camilla Andersson

27 december 2009 17:14

Grattis till er!:) För mig får hon gärna fortsätta att inte äta upp sin frukost;)

 
Myran & Matte

Myran & Matte

27 december 2009 18:01

Så duktigt av er att köra lite framgångsrik lydnadstävling så där apropå i julhelgen. Grattis!

http://www.myrancardigan.se

 
Ingen bild

Christina

28 december 2009 09:18

Grattis till de fina resultaten! Ni är verkligen duktiga! :)

 
Ingen bild

Roger & Cindy

28 december 2009 12:29

Ett super grattis från oss på kalkstens Hawaii!!!!
Vilken härlig avslutning på året och så verkar det ju som att det blir valpar oxå ;)

 
Ingen bild

Marie A

28 december 2009 13:22

Jättegrattis till 1:a priset!

 
Annelie

Annelie

29 december 2009 04:32

Dubbelgrattis! Till 1a priset och till en Trolla med dålig aptit :)
Massa kramar från valplådan

http://www.mrcollin.com

 
Monica

Monica

31 december 2009 09:22

SNÖ är alltså en turgrej :)
GRATTIS!!! Du är allt bra duktig.

Hur lång tid är det kvar innan puppisarna kommer?

GOTT NYTT ÅR!
kram från oss

http://www.trollborder.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards