Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Förtrollad matte - 13 mars 2008 08:39

Jahopp så är det torsdag igen...med allt vad det innebär.

Passet på alfa igår var kul och positivitet genomsyrade hela kvällen.
Vi hann med mycket, Magne drillade oss eller ja, hundarna i hoppteknik och sen var det dags att skärpa till sig och fokusera sig lite på banan vi skulle köra.
Vi pratade om hur hundarna ska samla ihop sig och det var roligt att se vilken skillnad det blev på de olika voffsen och hur ansträngande det var för en del av dem. Vi pratade även en del om olika tekniker vid kontaktfält o vad som är bäst för hunden. Jag har fortfarande inte bestämt mig hur jag ska göra med Trollas kontaktfält. Jag har ingen panik än men jag borde väl ha en plan, snart iaf. Förslag med motivering önskas.
Elvira o Ärtans var från början trampa som numera är ttrrrrrrrr och inget stopp. Visst jag vet att jag riskerar få flygfiskar emellanåt och jag behöver vara i närheten och har ingen större chans att placera mig inför nästa sekvens i banan. Men för mig o Virr handlar det om att inte hamna i konflikt. Som vi så lätt gör.. Ärtan hon hinner inte med att stanna, det tar för  lång tid att starta upp igen.

Jag ska backa tillbaka till 4pinnars slalom igen för att komma ur konflikten som uppstår vid slalomet.  Men under tiden de andra hundarna tränade hoppteknik så fick jag ett härligt träningspass vid det uppställda (hela) slalomet. Nu var det varken hets eller svåra ingångar utan bara nötning och lugn belöning vid slut. Gick finfint:) Härligt inget pipande,skuttande el.snurrande utan lugn fokus framåt.

På banan gick det inte lika bra, så det är nog inte fel att bryta ner det tills hon kommit över den lilla spärren hon fastnat vid.
Sedan blev det en övning som var precis som vi behöver. Massa 4pinnars uppställda mellan hopp o tunnel. Det gick jättebra :) Så det är som allt annat..fortsätt öva,öva,öva.

Jag skulle nog även behöva en kurs i konflikthantering, känns som om jag är i konflikt med de flesta just nu..barnen,kärringar i 60+åldern och mannen i mitt liv. Den sistnämda kommer hem idag o det är sådär..jag längtar samtidigt som vi varit osams sedan i lördags o jag är fortfarande så arg o ledsen över hur urbota dum o korkad någon kan vara. Får se om man kan reda ut saker en gång för alla. Hoppet är det sista som flyger sin kos har jag hört..
I vilket fall så verkar det som det var sista veckan borta på ett tag så han är välkommen tebax till verkligheten igen. Kanske är nyttigt, vem vet?
Jag vet att jag hade gärna bytt med honom iaf. Sova, jobba, äta, egentid som inte består av något annat än det man själv vill, alltså inte då tvätta, städa, laga mat, skolmöten, handla, tonåringar(!!!!) osv.  i 4dagar det är ju rena semestern i jämförelse till vardagen här hemma. Undras om han vill byta??

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards