Alla inlägg den 7 november 2008

Av Förtrollad matte - 7 november 2008 21:45


Ikväll var det dags att förpassa sin och jyckens lekamen till Vinna hundcenter för deras träningstävling i agility. Visst var banorna för svåra för oss då svårighetsgraden var 2-3 men det var egentligen inte därför vi åkte dit utan mer för träningen på situationen som sådan. Turligt för mig så körde Marie annars hade jag fått stanna hemma(tack)

Det här upplägget är ju något som skulle anordnas på klubben, ett supertrevligt sätt att tillbringa en fredagskväll. Vi gjorde sånt här för något år sedan men det rann liksom ut i sanden. Får se om man kan få igång det igen. Kanske någon känner sig manad?

Men åter till kvällen, först ut var agilityklass. En härlig bana som trots virrvarning hade möjlighet till flyt. Jag startade och vips hade hon diskat sig 4-5ggr. Jag var så säker att hon skulle ta balansen och inte tunnelöppningen som låg precis brevid. Hopp så det kan bli :) Men när vi väl diskat oss färdigt så satte hon resten galant. Balansens kontaktfält x 2 satt där de skulle och även gungan gjordes helt ok :)

Sedan när det var hoppbanans banvandring så fastnade jag i tanken att hon inte skulle svänga efter däcket och in i tunneln utan fortsätta på nästa hinder rakt fram. Annars så kändes denna lite svårare- tajtare och risk för benknäck vid mer än ett tillfälle.
När jag innan start pratade med Marie om däck-sväng oron så fick jag värsta förmaningstalet och naturligtsvis så hade hon rätt. SUCK!
Nåväl nu var det dags, upptillkamp!
Hon sitter fint i starten, hopp, däck och hunden svänger och svänger och jag visar in i fel tunnelingång.......där i svängen så slutar hjärnan att fungera eller hade den inte varit påkopplad över huvudet taget? Resten blev ett hattifnatt lopp.
Efter alla kört så körde jag om och hon har en sådan kapacitet så jag blir mörkrädd :)

Kontentan av träningen blev 2 disk men en väl fungerande hund i ny miljö.
Trevlig kväll med trevliga vänner :)
Nu är det bara att vänta på att mannen med stort M kommer hem så är lyckan total :)
Ha d <3

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards