Alla inlägg den 4 november 2008

Av Förtrollad matte - 4 november 2008 10:44


Allt jag gjorde var ju att njuta livets goda....

Jag blev till en blå smurf, tilltufsad och omtumlad. Lite groggy och mammasjuk i massor.
Som tur är så fick jag komma ur smurfkostymen idag.

Har fått lite mot det onda men bäst är när man får ligga i mammas knä och bara mysa.
Syrrorna surar och tror jag gör mig till men skulle jag göra mig till??


//Ärtan



*Matte uppdaterar*
Ja, hur det kunde bli så här lilla Ärten? Gottegrisen, som alltid äter lite för mycket av det goda, hon som har en näsa för det där lilla extra...
Hon väntar tills hon tror att alla somnat innan hon kryper ut från täcket, smyger ner från sängen och letar upp godisskålen och länsar den..

Min lilla gullegris hade fått några knölar så en resa till vetrinären,sövning och operation. Domen får vi om ett par veckor men förmodligen var det fettknölar och vågen visade på en markant ökning sedan steriliseringen så nu är det sträng diet som gäller. Så inte ens vid träning erbjuds det gobitar längre, det får kampas för hela slanten.

Jag är så innerligt tacksam för att jag fick en så noggrann och trevlig vetrinär som innan op. ville röngta hennes luftväg pga. hennes tidigare sjukdomar. Det visade sig att hon hade en förträngning i luftstrupen som kan framkalla hennes besvär  (som tur är, så har jag nu fått en hjälp i hur jag ska kunna hjälpa henne bättre). Tror tom. att Ärten blev glad, för att ligga platt på rygg, fasthållen. Är inget (!)som en Ärta gör frivilligt, men nu så låg hon inte bara still, utan svansen gick som ett jehu oxå och hon var lycklig som få :)
Så även om Ärtan just nu är lite nedstämd och har lite ont så kommer det förhoppningsvis snart bli bra :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards