Direktlänk till inlägg 19 juli 2008

Bloggtorka

Av Förtrollad matte - 19 juli 2008 00:49

Japp så kan det vara ibland...och så har det verkligen varit här.
Det som har hänt är:
Hemmaklubben har haft sin årliga officiella agilitytävling. Jag vart tävlingsledare och måste säga att det var ett rent nöje med sådana duktiga funktionärer.
Trots att hela databasen försvann fredagskväll så kunde tävlingen rulla igång på lördagsmorgonen tack vare ett par flinka sekreterarhänder. Alla har verkligen ställt upp till 110% och jag är så stolt över att få tillhöra detta goa gäng.
Sedan händer ju alltid små missöden men jag måste själv tillstå att vi verkligen löste det på bästa sätt. Jag tror inte någon gick missnöjd hem av någon anledning vi kunde styra över iaf.
Lördagskvällen ägnades åt att lägga in largeekipagen och allt gick fint.

Familjen var med och vi låg i husbilen och vaktade planen inte från tävlanden utan från dessa uttråkade ungdomar som  drönar omkring.
Som tur är så slapp vi besök från "såna där".
Vaknade i ottan och gick upp och njöt av en lugn(med modifikation) morgon promenad med voffsen.
Trolla upptäckte att det rörde sig nere vid ån och lyckan var total när det började kvacka och plaska och ha sig. Anden först och Trolla efter:( , nu tog det bara en liten stund så kom hon tillbaka lite moloken...jag hoppas och tror att det bara var tillfällig sinnesförvirring då hon försvann efter den vilt flaxande fågeln. För sen så uppförde hon sig exemplariskt.

Tävlingsdagen gick ännu fortare idag det var ju bara de stora doggsen idag. Det är rätt skönt med en sådan uppdelning och det passar oss. Vi är inte så inkörda i gemet och fixar inte mastodont tävlingar ...än iaf.
Sedan kan jag tycka att det kan vara lite mysigt med en liten tävling utan stress. Att det flyter på hela tiden men utan jäkt och press, för vad har man så bråttom till? Passa på och njut av trevligt sällskap och trevlig underhållning i form av bland det roligaste som finns.

Sedan när allt var slut och jag trodde den trista biten med undanplockning var kvar.. då sa det bara svisch och alla underbara funkisar hade röjt undan alla spår. Så härligt:)
Jag hade bara en uppgift kvar att samla in våra trähunds-skyltar som visade våra tävlande vägen. Då visade det sig att de uttråkade ungdomarna eller gamlingarna hade snott 3 av de handgjorda skyltarna. Jag frågar mig till vilket nöje då?
Man blir så ledsen..tråkig avslutning på en härlig helg.

Resten av veckan har blandats med kalas för Becca som fyllde 16 i söndags och resultat och semester med familjen.


 
 
Christina

Christina

19 juli 2008 10:41

Det är lätt att vara funktionär under en fantastiskt duktig tävlingledare.
Synd med "vägvisarhundarna" - de kommer säkert att dyka upp som rondellhundar någonstans.

http://www.123minsida.se/chanel

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards