Direktlänk till inlägg 7 juli 2008

Göra ingenting dag....

Av Förtrollad matte - 7 juli 2008 19:32

Kommer ni ihåg ramsan/sången:
Måndag gör jag ingenting,ingenting
Tisdag ser jag mig omkring,mig omkring
Onsdag går jag ut och vankar
Torsdag sitter jag i tankar
Fredag gör jag vad jag vill
Lördag stundar helgen till..

Det sammanställer större delen av min dag förutom lördagen då ....det känns som en evighet till helgen samtidigt som den kommer i raketfart. Allt beroende på vilket focus man har i tankarna. Längtan efter ... eller lätt panik inför...nja så illa är det inte. Jo jag längtar så det gör ont efter Mats men paniken är det inte så illa ställt med, bara lite lätt uppskruvat. ;)

Hundarna har iaf. fått sig en skön promenad idag, Trolla fick spårat ett kort spår men hade ingen tid till markering av pinnarna.. men jag har en plan ;)
Vi har tittat på hästar och kossor(det är en stoooor grej då jag har lite lätt koskräck) Vi fick även tvättat oss lite då det kom världens skur medans vi traskade på vår lilla tur.

Äsch att det ska finnas så mycket att göra - nä jag gör som i ramsan-INGENTING! Drar filten omkring mig och bara myser med en kopp te på altanen tills knotten blir fördj-liga.

 
 
Paula

Paula

8 juli 2008 21:14

Nu är Cindy röntgad igår. Så nu väntar vi på resultatet... Dax för dig att beställa tid! Om ett par veckor tex.

http://paulas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Christina

9 juli 2008 09:20

Visst är de underbara och nödvändiga dessa "göra ingenting dagar". Jag hade en sådan igår. Fantastiskt skönt - men snart drar vi igång igen........ ;=)

 
Pudelcilla

Pudelcilla

12 juli 2008 19:45

Nu har du nog inte haft några göra-ingenting-dagar på ett tag... tack för en trevlig tävling!!!

http://udosblogg.pudeltv.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards