Alla inlägg under juni 2008

Av Förtrollad matte - 6 juni 2008 23:27


I dag var det nationaldagsfirande - vi tävlade agility i Kallebäck :)
Något som nästan blivit en tradition de senaste åren.
Trist nog fick Virablåtira stanna hemma, har någon dag kvar på löpet. Så det blev en speciell dag för Ärtan, en alldeles egen mamma dag.
Vi kom ner i god tid för att se mamsens lopp som hon klarade utan hinderfel tyvärr en massa tidsfel blev det. Lilla A var inte riktigt på hugget. Är det allt runt omkring som gör henne loj tro? Eller är det så enkelt som värmen? Trist är det i vilket fall, för hon kan ju springa fort!
Sedan dröjde det inte länge innan det blev Ärtans tur och det verkade vara en riktigt rolig bana av Ola B. Vi fick till en fin start och Ärtan kändes kanon hela vägen och vi klarade hinder efter hinder tills...jag fick för mig att göra något som jag inte gjort under banvandringen och lyckas tappa bort hunden!!! BLIR TOKIG PÅ MIG SJÄLV!!! Tyvärr så hamnade hon på fel sida hindret och hoppade naturligtsvis och med det så kom disken på posten.
Varför håller jag mig inte till min plan? Det fanns ingen större vinst i det jag skulle göra egentligen så FAN så trött jag blir på mig själv.
Men hjÄRTegullet var urduktig!
I nästa klass så hade solen hunnit steka oss till smält mjukglass så vi fungerade inte optimalt. Men Ärtan gav det hon kunde, att jag blev för lat att springa tillräckligt långt fram vid två tillfällen så hon fick vägran, ja det kan jag bara skylla mig själv. Sedan måste jag bara säga att jag tycker det är onödigt av domarna att köra maxade hinder när det är sån värmebölja. Ärtan brukar inte riva,  det har hänt 1ggr senaste året, max. men nu så fixade hon inte att lyfta tillräckligt och fick två rivningar också. Men hon gjorde vad hon kunde så hon fick åka med hem idag också :)
Efter hon fick frossa i köttbullar och annat gott. 
Får passa på att gratta alla till fina lopp och ett speciellt grattis till Jeanette och Cajsa som tog en hopp pinne :) Härligt!
Tack förresten för alla grattisar som kommit efter gårdagen.
Trolla tog plats i mattes stol när inte hon var hemma och njöt lika gott som matte brukar..zzzzzzzzzzzzzzzzzz

Av Förtrollad matte - 5 juni 2008 23:23

Äntligen är man färdig :)

Av Förtrollad matte - 2 juni 2008 22:56

Idag är jag så jäkla STOLT !

Stolt över att tösabiten fixade sina betyg i matte och engelska, det har inte varit lätt. Så hon fått slita för dessa betyg. Hon har stångats med att få nya lärare titt som tätt under hela höstadietiden och alla nya har naturligtsvis(bara liiiite sarkastiskt) trott att hennes svårigheter bestått i att hon är lat och oengagerad. Men ack så fel de haft och som hon har jobbat. Lilla underbara tjej, mitt hjärta sväller av stolthet.

Jag är även lite stolt (ja,ja inte såå lite) över grabben som fixade så han är klar med körningen på lastbil oxå. Så nu är det dags och plugga lastbilsteorin så fixar du den lika galant, ska du se.. Hm..Lill-pojken har blivit stor.

Stolt över lillsnuttan som fixade att göra i ordning hästen själv(visst är anledningen till att jag brukar hjälpa henne att jag tycker det är så kul, men det gör inte stoltheten mindre att hon faktiskt kan själv!)

Stolt över lilla Troll som skötte sig så fint på träningen :)

Jag önskar mera sådana här dagar!
Stolthet är en skön känsla!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards