Alla inlägg under augusti 2007

Av Förtrollad matte - 11 augusti 2007 10:05


När Ärten inte fick va med så fick matten hjälpa till lite.
Jag fick hedersplatsen brevid domaren med penna o papper i högsta hugg.
Så kul och lärorikt :D
Man såg hur mycket nerverna pajar det för de tävlanden.. Stackars hundar, inte konstigt att en del flippade ur.
Den roligaste att se var den lilla staffen som började svajigt(pga nerver) som sedan växte o växte i takt med mattens självförtroende.
Det sämsta var bortförklaringarna när det inte blev som det var tänkt.
Nä ni, Troll o Ärt, såna ska inte vi bli! Eller hur? Vi ska gå in ,ha kul o sopa mattan med alla. Blir det fel bryter vi ihop o tar nya tag =D

Av Förtrollad matte - 10 augusti 2007 09:59


Jahopp, så har man varit iväg på service igen ;)
Det var nästan som det brukar...alltså man får hoppas att man funkar fram tills nästa service. Fick ytterligare ett nedslag..Borrelia men boten heter penicillin som jag hämtade ut snarast. Så förhoppningsvis så är det väck snart igen.
Kvällen tillbringades med grillning o familjemys om man bortser från Trollpruttisarna som förmodligen kommer från hennes letamatihögtgräsoblandstockarostenar jobb.
Kram

Av Förtrollad matte - 9 augusti 2007 11:09

 

Min lilla stora tjej har idag klarat av sitt EU kort för moped =D
Hon gjorde uppkörningen tidigare i veckan o den gick galant så nu var det dags för teorin..
Hon klarade den (men det visste jag ju) och det var en lycklig dotter som kom ut från provlokalen.
Denna utbildning tycker jag borde vara obligatorisk både för klass 1 o 2 mopeder , trafiken är ju densamma oavsett om du kör i 25 el 45 km/h.

Grattis igen lilla pluppan=D

Av Förtrollad matte - 8 augusti 2007 14:37


Suck, hur ändrar man inställningen på Trolla?  Så okristligt tidigt idag igen, eller kan det vara dålig sömn som gjorde att man var alldeles mosig när hon pussade mig vaken? Tror kanske det.
Men lite cappuchino kan göra susen :)
Jag slog följe med Annbritt och Gösta till deras vallningsträning. Synd att jag inte kunde ha med lilla Troll( baksidan av hunderiet, när de blir sjuka o under karensen som följer därefter för naturligtsvis tar man sitt ansvar gentemot andra hundägare) det var så kul o spännande på träningen jag blev alldeles begeistrad(hur stavas det där?)
Så nu har jag några telefonnr. och hoppas på någon kurs el. likn. =D Håll tummarna:)
Hundarna fick leta sin frukost ute på tomten idag, de behöver lite sysselsättning för huvudknoppen. Tar gärna emot lite käcka aktiveringstips om någon har några på lut.

Nån som kan förklara hur man lägger ut bilder här ?

Ha!! Tack för hjälpen Paula, nu finns det bild på Trollebus under gårdagens inlägg :)

Kvällen har handlat om höstens aktiviteter med den dansk/svenska gårdshundsklubben. Det var en trevlig träff  hos Monica för akt.ombuden o hon hade urgott fika, bara det! Mmmmm...
Vi brukar ju ha det väldigt mysigt på vara träffar oavsett om det bara promeneras eller aktiveras på något sätt  och nu är höstens träffar planlagda.Det kommer att bli kul.
Kramis

Av Förtrollad matte - 7 augusti 2007 22:33


Ett litet nafs i örat, en varm tunga och ett litet godmorgon naggande i örsnibben..
LUGN! Det är ingen sexblogg du hamnat på det är Trolla som talar om för sin matte att solen skiner och klockan visar på morgon(okristligt) och det är dags för....
Matten stapplar upp halvsovandes o öppnar för de fyrbenta och dröser ner i sängen igen,hon bryr sig inte för fem öre att solen skiner o det är underbart ute innan den riktiga värmen kommer. Men Trolla,Viran o Ärtan har redan planerat..NU tar vi henne!! Upp i sängen,daggvåta tassar,hundar o deras pussar överallt.Japp Det är bara att inse...Det är morgon igen och en underbar sådan.
Det blir en likafin dag idag.Jag njuter på altanen med ett glas iskallt hemmagjord vinbärsaft, den har rykande åtgång(saften). Trolla hittade ett eget sätt att plocka bären på. Jag har en buske som mognar något senare än de andra så när det var dags o plocka den så var nästan alla bär borta. Det fick sin förklaring- Trolla hade legat under den o sparkat o haft sig hon kom åt de bärtyngda grenarna och då föll de rätt ner i gapet på henne.
Ja hon är verkligen fylld av hyss:)
Jag förstår inte,jag tittar över mina hundar dagligen men helt plötsligt så över en natt så måste deras klor vuxit flera mm.
Jo, det var dags för klo o lite pälsvård. Alla hundarna var borta? Men lite godisprassel så hittade de fram igen. De små stod så fint på bordet och genomled proceduren med en min som om de trodde de skulle dö på kuppen. Trollabus låg på golvet och bara var. Skönt att det går så fint.
Lizzi hon tappade ju sina klor i höstas och det har inte kommit fram något som man behöver klippa, till hennes stora glädje. Medans vi kammade och borstade, pillade o donade så hade jag lite apport/håll fast träning med Trolla. Hon är duktig, det märks att det börjar släppa lite med tandömsingen. Skönt för henne och skönt för oss. Så slipper jag kanske att köpa massor av lakan som hon gillar att tugga på när det kliar.
Imorgon ska jag åka och kika på lite vallning, får se om det kan vara något för oss. Spännande
Ta hand om varann:)

Av Förtrollad matte - 6 augusti 2007 23:26


Nu är även vi med blogg. Kul!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards