Direktlänk till inlägg 15 november 2009

ett tag sedan nu...

Av Förtrollad matte - 15 november 2009 20:31

Det är inte alltid så lätt att hålla motivationen uppe, varesig för hundträning eller för bloggeri...och då i samband med att kroppen "värkligen" säger- gå och häng dig ( ett tag ) ja då blir det lätt dött..


Men jag hade anmält mig för en tid sedan till en tävling----Apell på Oskarströms bk med tanken ja,ja det kommer att vara löp eller bortlottning...en ganska så betryggande tanke.Cool
Tiden gick och visst blev det så..5e reserv.
Phju, vilken lättnad. Men så... förra söndagen så ringde tävlingsledaren - du får plats, om du vill?
Jo det är klart jag vill, eller? Hoppsan fjärilarna tog visst över maggen igen.


Åkte tillsammans med bästaste resesällskapet som gjorde sitt bästa för att hålla mina nerver i styr ( vilket inte gick så bra)
Fick startnr.6 och tikarna fick börja med ett löpprov (jag önskade hett att hon hade börjat så jag kunde åka hem igen-men tji fick jag) sedan var det dags att åka ut till spåret och den långa väntan där.

Men efter en alldeles för kort lång stund så var det dags.
Gjorde naturligtsvis en sån där "nervös grej" på spåret - lät inte henne gå ut fulla 10m innan jag började gå på. Jag som tom. lånat en låååång lina. Men duktiga tjejen gjorde vad hon skulle, alla pinnar in. Trots en massa (!!!!) koblajor,  svankoloni-överflyg-med tillhörande skrän och störande schäfer. Betyg 9/10. Med en härlig kommentar -Duktig matte(den värmde mest hela dagen)

Tillbaka till klubben och platsliggning. Trolla fortsatte med hennes senaste ide att bli lite orolig vid losskopplandet  och gick runt lite men låg sedan kanon resten. 8/8 av domarna.
Budföringen gjordes oxå innan lunch. Hon är lite påverkad även där, förmodligen mina nerver som spökar. Så en omsättning i starten gjorde poängen 9/9 Men det är ju fullt ok. Eller ? 
Lunch och även om jag var supernöjd hittintills så kunde jag inte koppla av..
Sen var det ju bara lydnaden kvar... jo tjena...bara och bara....magen mådde verkligen pyton, ja hela jag för den delen.
Det är ju alltid svårt att veta vilket som är bäst-hur mycket/lite uppvärmning innan osv. Vi gjorde inget speciellt bara kissa lite och lite mysprat och gottisar och det funkade ganska ok tycker jag.
Jag hade bestämt mig för att inte titta på några betyg utan bara fokusera på troll.
Linförigheten kändes rätt ok, lite seg vid något tillfälle men 8/8
Framförgåendet
kunde vi inte och har man inte tränat mer än en vecka så kan man inte begära något. Man bör tex. själv veta vad man inte får göraTungan utekom ihåg att inte gå ikapp hunden.Skrattande
Läggandet under gång...hmmm jaaaee tre kommando och en hund som kryp-går och utstrålar-snäääääälla. 1st hund av 9:e la sig. orsak??
Inkallande 9/9 Slår i vid ingång-(hårt-hon tog i för kung och fosterlandFlört).
Apportering 9,5/9 slarv vid tagandet.
Hopp över hinder 10/10
Hoppet var det enda betyget jag tittade på och nu började en lång nervös väntan.


Prisutdelning då.. en 3:e plac. med 251,50poäng och uppflyttadSkrattande
Fyfasiken va gott :)

 
 
Ingen bild

Christina

16 november 2009 10:04

Grattis!

 
Ingen bild

krullmatte

16 november 2009 12:01

GRATTIS TJEJER ni är GRYMMA!! undra vad ni hittar på nästa gång?? freestyle, rallylydnad, skydds, IPO?? jag vet i varje fall att jag nu inte blir ett DUGG förvånad. Sen när ni blivit champinjoner i alla grenar , ÄR NI HJÄRTLIGT VÄLKOMNA TILL ATT PROVA PÅ AGILITY!!!!!

ps ! KRAM Elvira på födelsedagen i efterskott.

 
Ingen bild

Qurt

16 november 2009 17:10

Finns det ingen närmare appell än OSKARSTRÖM???????
Du är väl helt otrolig Millis. Kanske fanns det även en appelltävling i Kiruna... ifall du skulle bommat denna... men det gjorde du såklart INTE!!! Puss på er!

 
Annelie

Annelie

17 november 2009 01:36

Grattis! Ni är så himla duktiga!! Jag hade själv funderingar på att anmäla mig dit men så blev det inte - jag får nöja mig med att jag "känner" (och snart är släkt med) dig och Trolla och ibland tränar med Madde och Billy som vann :o)

Med Tilda går det bara bra. Om hon inte är dräktig vet jag inte vad som gömmer sig i den där kollosala magen.

Triss väntar nog så länge som han behöver på söta Trolla och om din längtan blir för stor efter valpmys så får du väl komma hem till mig och kika på kusinerna någon gång nästa år....

Kram

http://www.mrcollin.com

 
Myran & Matte

Myran & Matte

17 november 2009 16:57

Här händer det saker i lönndom vill jag lova!!!!!
Snabba ryck och pang - en uppflyttning!
GRATTIS och mera GRATTIS

http://www.myrancardigan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards