Alla inlägg under februari 2009

Av Förtrollad matte - 13 februari 2009 15:29

Nu är sportlovet snart slut och mamman får en chans att pusta ut.....puh!

Av Förtrollad matte - 8 februari 2009 14:11

Här råder det verkligen söndagsblues stämmning....
Trist,trist,trist....och ännu mer tråk...

Men annat var det igår då var det full fart HELA dagen och större delen av kvällen(kanske en av anledningarna till dagens tråkstämmning)

Det var officiell klass 1 hopp x 2 i Oskarström- Trolla såklart anmäld.
Det var ju på klon att hon inte kunde vara med. Jag fick det bekräftad för mig att lydnadpass kan vara riktigt farliga nu i början av veckan. En simpel istuva höll på att sätta P för februaris höjdpunkt. Men som sagt hon var redo och laddad det lilla fullblodstycket ;)

Till första klassen så kom vi med andan i halsen (måste bli bättre på att planera) men gick banan som kändes finfin inga större klurigheter.
Vi värmde upp och hon var rejält laddad och hade ett fokus som bara kändes som mmmmmm...
Oskarström hade tillgång till ett fint ridhus med fina utrymmen inte alls trång och eländigt.
Till start... hon lyssnar fint och sitter stadigt i starten och sen var jag beredd på orkanen. Men det blev ingen! Det kändes som hon trampade i lera och var så j-a seg. Jag fanns på plats brevid henne och hon gjorde vad hon skulle i slowmotion. Sorgligt nog kom hon lite för tätt inpå mig vid ett tillfälle så hon fick världens snedaste ansats på ett hinder men utan att fråga så gjorde hon så gott hon kunde. Men en rivning gick inte att undkomma sedan kom ytterligare en rivning naturligtsvis beroende på mig.
Vi hamnade långt ner i resultatlistan pga. felen men det som gladde mig mest var trots att hon var seg som kola så hade hon 4:e bästa tiden :)
Något gott att suga på :)
Mamsen hade oxå lite otur i detta lopp och fick oxå 10 f. men en Alice som var pigg och glad -härligt :)

Nästa lopp då.....höll på att missa banvandringen....hann med några varv dock. Ingen svår bana OM man vet hur ens hund fungerar.
Kontentan av denna dag är att jag måste träna svängar så jag kan ha en plan för hur jag ska visa henne runt.
Efter banvandringen var jag fortfarande som ett ufo utan någon plan...och då går det oxå som det gick- disk! Helt beroende på mig.
Mamsen kom runt även denna gång med 10fel.

Snabbt hem,duscha,svida om och iväg till klubbens årsfest. Trevlig tillställning med god mat,mingel och kareokiförsök, för mycket vin och för lite tjöt med klubbisar. 
Hm... kan behöva en uppdatering om vad vi bestämde OM vi nu bestämde något.
Summan av kardemumman är iaf. en supernice lördag

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards