Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

helgen....

Av Förtrollad matte - 22 februari 2009 22:07

Lördag morgon så var det då dags att möta upp E-M Wergård för hon skulle ju hjälpa våra hundar att hitta rätt hoppteknik. Vi möttes och inte vet jag hur hon gör men hon är ett sprudlande lyckopiller den människan ;)

Hennes lilla Ozz och min Troll fann varandra direkt och busade runt i manegen medans vi tog fram hindrena. Snart så fylldes ridhuset av förväntans fulla deltagare. Det var inte så lång stund /hund räknat men väldigt intressant att se(eller rättare sagt försöka se) de olika hoppteknikerna.
Trolla hoppar av V Ä L D I G T tidigt och där har vi något att jobba på :)
Men visst även hon kortade sitt avstamp något och vi vet nu vad vi har att jobba på.
Vid tolvsnåret så var det då dags för lite prommis med dogsen(Ozz och Trolla) och lite röj på åkern. Så härligt när två av samma skrot och korn kan rejsa loss på det sättet. De hade verkligen kul.

Sedan efter vi fyllt på med lite näring så var det då dags för det som jag bjöd in Eva-Marie för egentligen. Tävlingspsykologi/mental träning.

I somras så satt jag med Elvira och skulle in på en av hennes första klass tre banor och såg ett efter ett duktigt ekipage gå in och köra banan snabbt och felfritt. Jag kände bara hur allt rann av mig och jag ville verkligen inte tyckte att jag var usel och inte hade där att göra. Jag klev in på banan och man kan ju räkna ut hur det gick med lilltån. Då sprang jag på E-M och denna underbara person bara smittade av sig av sitt sprudel och vipps så var hon inbjuden till oss för det här behövde jag mer av och säkert fler med mig.

Klubbstugan var i det närmaste full och jag har antecknat och antecknat så pennan glödde under de tre timmar som föredraget höll på. Får ni en chans att gå och lyssna på henne så gör det. Ni kommer inte att ångra er :)

Jag tänker inte referera så mycket från föredraget men något jag ska fokusera på under året är:

Affirmationer och visualisering
Attityder
Vinnarkultur -GÔTT MOS!!
+mycket mycket mer

Söndagen innebar lite sovmorgon för mig (om man nu inte haft en dotter som inte kunde cykla i snön på GT rundan utan behövde bli körd)
Sedan var det lunchdags för E-M då hon drillat några av klubbens ekipage i ridhuset. Troll och Ozz fick busat lite till, lika goa idag med varandra.
Sedan var det dags för lite drillning av Troll och andra ekipage.
Det var en handling på ett annat sätt men Troll köpte det så jag ska allt försöka....*lovar*
Ska skaffa mig magiska händer och anfalla hindrerna kanske även införa lite nya kommandon så knäna får vara hela så se upp på banorna till sommaren för här kommer vi :)

Tack Eva-Marie för ditt pepp :D
För nu så(!) vill jag och jag vågar och jag kan !!




 
 
Ulrika

Ulrika

25 februari 2009 21:53

Men lite roligt är det ju ändå. Jag är faktiskt riktigt nyfiken. Har verkligen ingen aning om var summan kommer att stanna på. Puma började löpa ikväll. Såg inget i ridhuset, men då vi kom hem så droppade det blod från henne. Så vi tar ett uppehåll nu en månad.

http://www.blogtown.se/profile.php?id=UllisPuma

 
eva marie & rovdjuren

eva marie & rovdjuren

26 februari 2009 20:44

åh vad glad jag blir av att läsa det här! =D och du... du är riktigt sprudlande du med, bara så du vet!
Heja på, Gôtt mos!

http://propiraya.wordpress.com

 
Helena

Helena

1 mars 2009 22:07

Å, vi ska lyssna på Eva-Marie i Linköping snart. Det ska bli såå kul!

http://gazolinquince.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards