Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Jag tror jag har det :)

Av Förtrollad matte - 18 februari 2009 13:33

Tja!!

Det var länge sedan jag tassade runt här inne, det brukar ju mest vara matte som sköter tangenterna. Mina tassar är lite stora så det krävs koncentration och fokus när jag ska tassa runt här och matte har haft massa hyss för sig så att jag har förbrukat allt vad koncentration och fokus heter men nu så har jag iaf. sparat lite så jag kan berätta för er att ÄNTLIGEN! så har jag förstått.

Ni förstår matte har gått omkring och muttrat om kontaktfält, när vi tränat så har jag försökt att göra som tanten vill men det är ju inte alltid så lätt att förstå henne...hon har det inte så lätt med sina korta,stabbiga ben som är sååå långsamma och även om det har stått andra tanter med gott godis till mig där framme vid kf. så har jag liksom tänkt - skyndaskyndaskynda vidare, att jag skalat av tanternas fingrar i jakten på gottan har liksom varit sånt de får tåla.. så till en kort sammanfattning av läget så har vi (jag och tanten) varit på två olika planeter...med helt olika uppfattningar om vad kontaktfältsbeteende är.

MEN.....

I helgen handlade matte och husse massa grejer som ska byggas ihop och målas osv. men jag passade på att lyssna lite när matte gick där och muttrade och gnällde och tjurade över att vi inte har lika fina kf som Cosmos och spolingen Nico som för övrigt trots att han bara är en spoling är urduktig så vi får nog se upp med honom i framtiden.
Men jag blev konfunderad och funderade lite om jag missförstått matte och tänkte pröva att träna henne lite på nästa träning.

Sagt och gjort nu var det dags. Hon hade dagen till ära tagit med sig storasyrran Ärtan oxå. Hon ska tydligen på en tävling snart så hon var la tvungen att pressa formen lite med henne.
Ibland funderar jag över vem hon gillar mest....för fastän jag så gärna ville börja så fick jag allt vänta på min tur..suck...
Jaja, syrran var duktig och fick massor av MITT godis men sen så äntligen var det min tur :)
Men... då var det inte på kf banan utan på en skitbana där man skulle svänga åt alla möjliga håll. Jag svängde och svängde men tydligen inte åt det håll matte ville...att inte tanten fattar..det var ju så att jag ville köra kfbanan.. jaja, jag gjorde nästan(!) som hon sa och tanten blev nöjd iaf.
Sedan så ÄNTLIGEN så var det min tur på kfbanan och jag planerade och fokuserade i starten hur jag skulle träna matte..

Väntade på startsignal och svosch iväg över balansen och STOPP på kf= godis av matte likaså 100% fram till nästa kf och tänk där kom hon igen och strålade och mer godis till mig och så höll det på...
Yes!!!!! Äntligen har jag kommit på det :) Att det skulle vara så förbenat svårt för tanten att tala om hur hon ville ha det från första början......
Nosspussar/Trolla

 
 
Myran

Myran

19 februari 2009 18:40

Heja dig Trolla, visst är det kul när poletten trillar ner på människofolket. Att de alltid skall ha så svårt för att vara tydliga...

Detta hälsar Myran som vet

http://www.myrancardigan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards