Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Rygg och 7 veckor

Av Förtrollad matte - 19 januari 2009 22:10

Här trillar vardagen på med den stora skillnaden att jag dragit på mig ett ryggskott som gör förgjordat ont och det stör både vardagen som skönhetsömnen.
Har aldrig tidigare haft ett ryggskott vilket är glädjande såklart men när jag trodde jag var döende i njursvikt eller något liknande så känns ett ryggskott ganska så fjuttigt.


Men lite konfunderad är jag allt, har alltid trott att det gör ont att röra sig vid ett ryggskott men inte här inte, jag kan både böja fram och bak och sidledes utan några skrik och nära dödenupplevelser men ändå så jäkla ont hela tiden!

Fröken doktor trodde nog inte jag var riktigt klok men hon hade diagnosen  klar- Ryggskott.
  Jahopp, inga råd fick jag heller, men jag antar att rörelse är bra så imorgon blir det besök hos boxerbäbisar - rena rama krokodilerna har jag hört. Myspys...sedan så ska de egna doggsen få en träningstund.

Elviras träning består just nu i att leta bra gropar utomhus, hon har ett par stycken som hon besöker och inspekterar varje gång hon ska kisselera (och det är ofta!) för det är nog ingen gasboll hon huserar i magen för då hade hon varit högexplosiv vid det här lagen.

Det puttas och rör sig rejält därinne nu. Hon har haft en period av mindre matlust igen och det är så frustrerande jobbigt att locka och pocka för att hon ska få i sig något.

Idag har hon gått 7 fulla veckor och det börjar hända saker med hennes juver. Hon har inte breddat sig så mycket men är ändå så mycket större denna gången så vi håller alla tummar och tår för mer än en valp.
Kram till er alla :)

 
 
Ulrika

Ulrika

20 januari 2009 09:22

Åååh - bäbisar! Här går bäbisplanerna åt skogen med en tik som bara fick hanar och en annan som förlorade båda sina... Det är nog inte tänkt att det ska bli någon bäbis hos oss än på ett tag!
Några papper från studiefrämjandet har inte trillat in här, så jag har ingen aning om vad som gäller för seminariet...

http://www.papillonalva.se

 
Ingen bild

Christina

20 januari 2009 18:25

Ryggskott! Oj oj! Orkar du Linköping?

kram Christina

 
Ingen bild

Cam

20 januari 2009 22:00

Till Christina..Jag satsar på det :) men du kanske har lust att köra så kan jag dopa mig vid behov ;)

 
Ingen bild

Christina

20 januari 2009 22:09

Självklart!!!

 
Ingen bild

Jeanette

21 januari 2009 05:55

åhh skall ni iväg och tävla..vill också..haha...lycka till nu & kom hem med massa pinnar till Bollebygd =)

 
Annelie

Annelie

21 januari 2009 23:16

Så spännande med valpar! Håller tummarna att det i alla fall blir mer än en den här gången.

De bilder jag har på Balu är de som finns på valpsidan och så har jag en film också som susanne skickat. Kvaliten är inget vidare men kanske kan jag "klippa ut" någon liten bit av den och lägga upp på sidan? Vi får se när jag får tid (...som är en bristvara...och jag måste göra om filmen till annan "filtyp" eller nå´t. Vet inte vad det heter - bara hur man gör :))
Men efter resan ska du få se både bilder och film på Pappa Balu *lovar*
En träff skulle vara jättekul! Vi får se till att det blir av.

http://www.mrcollin.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards