Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Debut!

Av Förtrollad matte - 20 september 2008 21:42

Idag var det dags, bilen var fullproppad och packad och 04.00 rullade gamla Bettan iväg. Resan mot brytpunkten i Trollas och mitt liv.
Konstigt nog så hade jag inte varit speciellt nervös inför dagen men skönt såklart.
Väl framme och uppackade och igång rastade så var det dags för banvandring. Banan kändes väl sådär, lite klurig i starten kanske...skulle hon välja höger (yes) eller vänstra tunnelingången. Sen så var det ju det där med balanshinder vi är ju inte klara med kontaktfälten så jag hade ju inga förhoppningar. Min målsättning var att de skulle göras som på träning.

JAG ÄR SÅ JÄKLA STOLT ÖVER DENNA UNDERBARA HUND!!!!!
Om jag varit något nervös så har det handlat om hur hon ska hantera miljön, andra hundar och den uppjagade stämningen runt omkring.
Men hon var så cool. Satt som en stenstod i starten väntade på mitt OK och valde rätt ingång, sprang på bra och jag lyckades att lotsa henne genom banan över balanshindren fram till gungan, tyvärr så såg hon nog inte att det var gungan utan sprang i full tuting upp och över där hon nästan landade  i  nästa hinder. Skulle jag ta om? Blev ett snabbt beslut då jag inte bara kunnat göra om gungan eftersom hon inte kunnat vända innan hindret som stod efter så jag valde att fortsätta. Vi kom i mål med 5 fel och en tid som stod sig väl i konkurrensen med de övriga, vi hamnade på 16:e plats av 64. Hon hade en hel del yviga svängar och vi hade gott kunnat gasa lite mer men ett superlopp att börja dagen med :)

Nästa lopp var hopploppet. Började bra men hon kom lite snett på däcket och sedan blev nästa sväng för vid så vi fick en disk när vi gjorde klart banan. Men en duktig trolla :)

Agility igen: Ett härligt lopp som laddar må bra batterierna. Alla kontaktfält togs som de ska. Alltså denna gång så såg hon att det var en gunga vilket gör att det känns extra bra att jag inte tog om den i förra loppet. Tyvärr så gled hon ut i en sväng med vägran som följd och sedan för tajt på samma hinder med en rivning som följd. Men vi kämpade på och efter platta tunneln så stod slalomet lite klurigt till och jag började redan i släpet hojta slalom till henne vilket gjorde att hon nog blev lite förvirrad och fick en snurr då hon letade febrilt efter det när hon kikade ut(gullhunden) så i mål med 15 fel men återigen en tid som utan fel skulle resulterat i en fin plac. nu hamnade vi 30:e av 56.

I nästa hopplopp så flöt hon ut i svängarna och vi diskade oss på missat hinder men körde klart banan som den vinnare vi var !!!

Kan inte nog säga det så underbar hon är denna gullhund :) Hon har fixat hela dagen med allt runtikring, kunnat prestera och kunnat koppla av när hon ska. Allt har egentligen fungerat kanon!!!! Vi är så lyckliga och en aningens trötta nu när vi landat här hemma igen.

 
 
Ingen bild

Christina

21 september 2008 00:24

Grattis Grattis! Nu hinner jag inte skriva mer.
kram

 
Annelie

Annelie

22 september 2008 09:54

Hej Camilla och tack för titten hos mig. Jag har ju varit inne här på din sida tidigare men inte gett mig till känna.

Har du lust får du gärna maila mig och berätta om Trolla och hennes syskon - alltid roligt att lära sig lite mer. Adressen finns på min sida under kontakt.

Grattis till en fin tävling med Trolla och lycka till i fortsättningen!

//Annelie, Lojocaskennel

http://www.mrcollin.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards